شناسهٔ خبر: 69583 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان تأكيد كرد:

آماده سازي پایانه های مرزی شلمچه و چذابه تا پیش از راهپیمایی اربعین حسینی

چذابه مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خوزستان گفت: پايانه‌هاي مرزي شلمچه و چذابه تا پیش از راهپیمایی اربعین حسینی به طور كامل آماده سازي خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان خوزستان، غلامعباس بهرامي‌نيا در جلسه کمیته ساماندهی پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه كه در محل سالن جلسات اداره كل برگزار شد، اظهار كرد: يكي از وظايف مهم اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان، فراهم كردن برگزاري هرچه بهتر حركت عظيم اربعين حسيني به عنوان كاركرد استاني،ملي و حتي فرا ملي است.

وي با تأكيد بر اينكه شرايط و خدمات لازم در دو پايانه مرزي شلمچه و چذابه بايد فراهم شوند، افزود: برگزاري جلسات متعدد در خصوص بحث اربعين حسيني در وزارت راه و شهرسازي، استانداري خوزستان و اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان بيانگر اهميت موضوع است و ما نیز بايد شرايط را به گونه اي پيش ببريم كه اين مراسم به نحو احسن برگزار شود.

تأكيد مديركل راهداري بر ايمني راه هاي منتهي به پايانه هاي مرزي شلمچه

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان با تأكيد بر لزوم توجه به ايمني راه‌هاي منتهي به پايانه هاي مرزي شلمچه و چذابه، اذعان كرد: تا پیش از راهپیمایی اربعین حسینی پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه آماده‌سازی خواهند شد.

وی با اشاره به لزوم انجام جمله خط كشي، تعميرات گاردريل ها، پاكسازي حريم راه ها، جانمايي نيوجرسي، لكه گيري و نصب تابلوها و علائم مورد نياز پیش از اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی شلمچه و چذابه تأكيد كرد: شرايط در مسيرهاي منتهي به اين پايانه ها بايد به گونه اي باشد كه مردم در ترددها خود نه تنها خرابي هاي ناشي از سيل را مشاهده نكنند، بلكه احساس كنند شرايط نسبت به سال هاي گذشته بهبود يافته است.

وي در خصوص تكميل محوطه پايانه هاي مرزي شلمچه و چذابه گفت: شرايط انجام كار از سوي پيمانكار در پايانه مرزي چذابه پيشرفت خوبي را نشان مي دهد اما در مرز شلمچه با توجه به مدت زمان محدود باقي مانده تا اربعين حسيني، كارها بايد اولويت‌بندي شوند و بحث ايجاد سايبان و گيت‌هاي ورودي و خروجي در اولويت قرار گرفته و ديگر اقدامات در كنار اين اولويت‌ها پيگيري و به اتمام برسند.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خوزستان لوزم توجه و اهميت بخشي به بحث سرمايشي و جانمايي آب سردكن در هر دو پايانه مرزي به دليل گرماي هوا را مورد اشاره قرار داد.